Sunday, February 2, 2014

PORTAKALLI, ARPACIK SOĞANLI PIRASA



portakalli arpacik so anli pirasa 1
Merhabalar,

Haftanın ikinci gününden hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Bugün İzmir'de hava inanılmaz güzel ve güneşli :)) İnsanın işini gücünü bırakıp dağ tepe gezesi geliyor vallahi. Ben sabah sporumu yaptım evime geldim.

Dün akşam çok hafif ve çok beğenilen yemeğimi sizlerle paylaşacağım bugün.

Ben meyvelerin yemeklere çok ayrı bir lezzet kattığına inanıyorum. Osmanlıda da padişahların, sultanların yemeklerinde kullanılırmış. Meyvelerle ve kuru meyvelerle yapılan bir çok yemekte günümüze kadar gelmiş.

Aslında dün soğan yahnisi yapmayı istiyordum. Fakat gözüm dolaptaki pırasalara ilişince fikrim değişti birden. Portakal kokulu mis gibi bir yemek çıktı ortaya :))

Biz çok sevdik. Umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz....


portakalli arpacik so anli pirasa 2


 
İşte yemeğimin tarifi:

PORTAKALLI ARPACIK SOĞANLI PIRASA

Malzemeler:

1/2 kg. pırasa,

2 havuç,

1 portakal,

2 portakalın suyu,

100 gr kadar arpacık soğan,

1 kesme şeker,

tuz ve zeytinyağı,



Yapılışı:

Öncelikle pırasaları güzelce yıkayalım. Mümkün olduğunca beyaz kısımlarını kullanalım. Verevine dilimleyelim. Ardından havuçları da aynı şekilde yıkayıp kabuklarını soyup, verev dilimleyelim. Arpacık soğanlarımızın da kabuklarını soyalım. 2 portakalın suyunu sıkalım. 1 portakalın kabuklarını soyup küçük küçük dilimleyelim. Tenceremize zeytinyağımızı koyalım. Ocağın altını orta ateşte açıp, hafif ısıtalım yağımızı. Sonra arpacık soğanı ve havuçları ekleyip soteleyelim. Sotelendikten sonra pırasaları ekleyelim. Yemeğimizi çok fazla karıştırmamaya gayret edelim. Pırasaları da hafif soteledikten sonra dilimlediğimiz portakalı ekleyelim ve şöyle bir karıştıralım. Tuzunu, şekerini ve gerekirse çok az daha su ilave edip kısık ateşte sebzelere yumuşayana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun...

No comments:

Post a Comment